grmoclimb.net Living the Dream.

Zen

Podrobneje
Sreča na vrvici, Planjava

Odprave > Greenland 2008

Prikaži vse novice iz odprave

Trajanje odprave: 11.07.2008 - 17.08.2008

Člani odprave:
Andrej Grmovšek
Tanja Grmovšek

Julija in avgusta 2008 se je na Grenlandiji nahajala mini alpinistična odprava v sestavi Tanja in Andrej Grmovšek. Ker je bil finančni zalogaj za to odpravo eden izmed večjih v najini odpravarski zgodovini sva se odločila, da se pri ladijskem prevozu pridruživa britanski odpravi, ki je šla na podobno lokacijo, v Tasermuit fjord.

Med večje posebnosti te odprave zagotovo sodi plezanje na kar dveh področjih, v najbolj znanem področju Ulamertorsuaq in Nalumasortoq ter v do letos manj obiskanem področju skupine Tinninertuup. Prvi bazni tabor sva tako postavila ob Tasermuit fjordu, pod granitnimi stenami Ulamertorsuaq in Nalumasortoq. V območju te baze sva nato v dveh tednih preplezala štiri smeri. Nato sva se z »zaštopanim/najetim« čolnom odpeljala globje v Tasermiut fjord, kjer sva postavila najino drugo bazo in kjer se je nahajala »najina« britanska odprava. V dvanajstih dneh bivanja v drugi bazi sva preplezala še nadaljnji dve smeri v manj obiskanem področju Tinninertuup.

Najine zastavljene cilje sva več kot izpolnila. Vsi vzponi so bili opravljeni hitro, lahko in prosto ter zgolj z uporabo premičnih varoval. Andreju je v kar dveh obstoječih zelo zahtevnih smereh uspel izjemen dosežek. Opravil je prve »prave« proste vzpone (plezalec prepleza celo smer prosto v enem zamahu) in to na pogled. Tudi prvenstvene smeri so bile dobro izbrane in z izbranim načinom plezanja pravi izziv.

Poročilo odprave

Več novic o ali iz odprave lahko najdete s klikom na: "Več novic iz odprave..." ali ..."Prikaži vse novice iz odprave..." (kliknite desno zgoraj)

Podrobnejša kronologija odprave:

11.7.2008 popoldne let iz Avstrije na Dansko; Graz – Dunaj – Kobenhaven; prespala v Kobenhavnu

12.7.2008 zjutraj let iz Danske na Grenlandijo; Kobenhaven – Narsarsuaq; cel dan po malem deževalo; prespala v Narsarsuaq hostlu

13.7.2008 Narsarsuaq; oblačen mrzel dan z vetrom; na kratke pohode v okolici; prespala v hostlu

14.7.2008 Narsarsuaq – planota - Narsarsuaq ; sončen dan; na devet urno turo – gledat mrtvi in živi ledenik ter celinski led, drugače to velja za večdnevno turo; prespala v hostlu

15.7.2008 Narsarsuaq; oblačen zabasan dan z nizko oblačnostjo; na letališču sva pričakala 7 člansko britansko ekipo; ladijski prevoz iz Narsarsuaqa do Nanortalika je naš prevoznik odpovedal zaradi preveč ledu – za dve uri je naša ladja obtičala v ledenih gmotah in se nato vrnila v Nanortalik; prespali v hostlu

16.7.2008 Narsarsuaq – Nanortalik – Tasermiut fjord; nizka oblačnost z dežjem, odpovedani vsi notranji helikopterski leti; sredi dneva izvemo, da je naša ladja na poti po nas; okoli 13h se ukrcamo na naš gliser, po zastrašujoči 4 urni vožnji smo ob 17h v Nanortaliku; z Andrejem morava v pol ure nakupiti hrano za mesec dni bivanja v bazi – kar nama tudi uspe; še isti dan nas odpeljejo v Tasermiut fjord, kjer naju Britanci odložijo in gredo še globje v fjord; zvečer že postaviva bazo pod Ulijem in Nalutom; dežuje, oblaki segajo do dol

17.7.2008 baza Uli & Nalu; oblačno vreme z rahlim dežjem; urejanje baze in izbira ciljev

18.7.2008 baza - mali Uli - baza; dopoldne se je vreme izboljšalo, megle so se počasi dvignile; plezat v »mali Uli«, Pyramid of Ulamertorsuaq; vstopila sva v smer Mosqito Attack, VII, 320m dolžine, 7R; po vrnitvi pod steno nesla najino opremo pod Ulija;na večer začelo deževat; vrnitev v bazo

19.7.2008 baza Uli & Nalu; oblačen dan; dopoldne šla neuspešno prvič lovit ribe; popoldne plezat balvane v okolici baze (seper!); ogromno mušic – znak za poslabšanje vremena

20.7.2008 baza Uli & Nalu; zabasano do dol, vmes pršelo, vetrovno; lovit ribe – prvi dober ulov in posledično dobra večerja

21.7.2008 baza Uli & Nalu – ABC Uli; prvi pravi sončen dan; sušenje opreme, pakiranje za v steno; dva Šveda domov; popoldne pod Ulija, kjer sva si postavila ABC; nenavadno topla noč

22.7.2008 Ulamertorsuaq; vstala okoli 3h zjutraj, plezat začela ob 4h; lep, sončen in topel dan; vstopila sva v smer »War and Poetry« (varianta Geneva Diedre), VI, 5.12c (IX-), 1000m višine; trije Poljaki pred nama; po 15R na »srčku« čakala, nato čakala še na off width cugih; okoli 20h zlezla na drugo polico v steni (pod 23R), kjer sva se odločila počakat nekaj ur; mrzla, pihajoča noč; bivakirala v oblačilih, brez bivak vreče ali spalk

23.7.2008 Ulamertorsuaq – baza; okoli 3h naju je že preveč zeblo in sva začela plezat; mrzel dan, zabasan, zelo mrzel veter; plezala v vsem kar sva imela zraven; že pred poldnevom na vrhu; Poljake sva srečala na poti dol; spust ob vrvi po smeri; popoldne so se oblaki malo razkadili; pospravit ABC bazo in večerni sestop v bazo

24.7.2008 baza Uli & Nalu; zelo vetroven in mrzel dan; počitek; Norvežani so nama pokazali kako je potrebno loviti ribe; zvečer proslavljanje uspešnega vzpona s Poljaki, ob ognju in z ribjo pojedino

25.7.2008 baza Uli & Nalu; lep dan brez oblačka; urejanje baze, pranje, počivanje; iskanje novih linij ter izzivov, prebiranje informacij in skic

26.7.2008 baza Uli & Nalu – Pyramid - baza; lep dan sva se odločila izkoristit za plezanje; dolg dostop (več kot 1200m višinske razlike do vstopa) pod Pingasuat sud (Pyiramiden); preverila sva nagledano linijo; preplezala lepo prvenstveno smer Grmolandija, VII+, 280m višine, 370m dolžine, 8R; spust ob vrvi; večerni sestop v bazo

27.7.2008 baza Uli & Nalu; dan počitka; zelo vetroven in oblačen dan; lovit ribe – rekorden ulov in »rekordna« večerja

28.7.2008 baza Uli & Nalu – ABC Nalu; spet sončen dan; dan počitka, ki se je po prejeti vremenski napovedi spremenil v popoldan akcije; hitra odločitev, da morava pred napovedanim poslabšanjem vremena še plezat v Nalu; hitro pakiranje in po 3h dostopa ob 22h pod steno Nalu; postavila ABC bazo

29.7.2008 Nalumasortoq; okoli 4h pod steno; pršenje iz zabasanega neba; vstopila sva v smer Left pillar (British route), VI, 5.12+ (IX), 700m višine, 19R in s plezanjem pričela malo po 5h; zelo strma stena; naokoli ves čas deževalo, veter je kaj prinesel tudi do naju; upala na najboljše in plezala kolikor se je le dalo hitro; pred 15 uro na vrhu; mrzlo in pihajoče ter oblačno; proti vrhu se je le malce izboljšalo, a temperature so bile čisto primerne za puhovko; sestop ob vrvi; prespala v ABC

30.7.2008 ABC Nalu - baza Uli & Nalu; spet jasen dan in brez napovedanega dežja; popoldne pritovorila sebe in težke nahrbtnike nazaj v bazo

31.7.2008 baza Uli & Nalu; jasen dan s koprenami in vetrom; utrujena; Poljaki gredo jutri domov, odločila sva se, da greva pogledat še v drugo področje; dogovor s Poljaki, da izkoristiva njihov lokalni prevoz s čolnom; pospravljanje opreme in čiščenje baze

1.8.2008 baza Uli & Nalu – baza Tinninertuup; sončen in zelo vroč dan; zgodaj zjutraj nas je presenetil lokalec s čolnom; hitra akcija; s čolnom 16km v notranjost Tasermiut fjorda; ob 8h sva bila odložena pri sodih Britancev; postavljanje baze; na ogled poti za prehod v zgornjo dolino

2.8.2008 baza Tinninertuup – ABC Tinninertuup; pakiranje opreme; smotan dostop (2.30h) do zgornjega jezera, izhodišča za plezanje v skupini Tinninertuup; ABC bazo postavila v bazi Britancev; izmenjava dogodivščin z Britanci; nagledala sva si še nepreplezano steno v TIII

3.8.2008 ABC - Tinninertuup III - ABC; vstajanje okoli 3h; sončen dan z oblaki in vetrom; smer je bila veliko daljša in višja kot je izgledala prejšnji dan – ob načrtovanju; po 11 urah sva preplezala prvenstveno smer Nalunaq, VII/VII+, 900m višine, 1250m dolžine, 23R; sledil je grozen sestop sprva po grebenu, nato pa po strmem, mokrem, naloženem grabnu; v ABC bazo sva se zelo utrujena po 5 urah sestopa vrnila ob 21.30h

4.8.2008 ABC Tinninertuup - baza Tinninertuup; meglen dan, močen veter; popoldne tečen in naporen sestop v bazo ob morju; utrujena

5.8.2008 baza Tinninertuup; oblačen dan z vetrom; počitek in lovlenje rib; zvečer se je vreme močno poslabšalo; višinomer pa je kazal skoraj maksimalen pritisk

6.8.2008 baza Tinninertuup; oblaki do dol, popoldne pravi dež in ohladitev; končno prava pavza

7.8.2008 baza Tinninertuup; celo noč deževalo, sneg do 1400m; počitek

8.8.2008 baza Tinninertuup; izboljšanje vremena, vsi vrhovi naokoli zasneženi, megleno in vetrovno; lovit ribe, spet dobra večerja

9.8.2008 baza Tinninertuup – ABC Tinninertuup; spet sončen dan; pakiranje opreme, popoldan v ABC bazo; nagledala sva si linijo za naslednji dan; Britanci so začeli dol nosit robo in so večinoma zaključili s plezanjem

10.8.2008 ABC - Tinninertuup II – ABC; vstajanje okoli 2h; opazovala neverjeten severni sij (auroro); ob 4h začela s plezanjem; pod 500m cel dan nizka oblačnost, zgoraj sonce, ves dan pihalo; po 12 urah sva preplezala neverjetno dobro linijo po prvenstveni smeri Leteči Viking, VIII, 850m višine, 1200m dolžine, 22R; Andrej je zaradi neljubega padca v 14R šepal; sestopila sva po še enem neprijetnem grabnu in bila v ABC bazi ob 20h; hitra odločitev, da zaradi Andrejevega stanja sestopiva kar v bazo; spakirala ABC bazo in ob 22h začela s triurnim sestopom

11.8.2008 ABC – baza Tinninertuup; okoli 1h zjutraj se nama je le uspelo prebiti do baze; odmrla sva do sredine dneva; Andreja še kar boli gleženj; lovit ribe; vsi Britanci so dol prinesli svojo robo

12.8.2008 baza Tinninertuup; sončen dan; počitek; Andrejev gleženj je že bolje, zdaj so se mu razbolela rebra; lovit ribe; skupna ribja pojedina; pospravljanje baze in pakiranje

13.8.2008 baza Tinninertuup - Nanortalik; sončen dan brez oblačka z večerno meglo na morju; zaključno pakiranje opreme; okoli poldneva je po nas prišel čoln; peljali smo se mimo vseh vrhov, na katerih sva stala; popoldne prispeli v Nanortalik; na ogled mrzlega in vetrovnega mesteca; prespali v hostlu

14.8.2008 Nanortalik – Narsarsuaq; sončen dan z jutranjo meglo; ponovno pakiranje; plačilo ladijskega prevoza pri Nilsu; okoli poldneva s čolnom na 4h ful lepo vožnjo do Narsarsuaqa; hostl je bil zaseden, zato smo morali iti v hotel; utrujeni

15.8.2008 Narsarsuaq; deževen dan s popoldanskimi razjasnitvami; Britanci bi naj leteli na Islandijo, a je zaradi slabega vremena z nizko meglo in dežjem njihov let večkrat prestavljen; prespala v hostlu

16.8.2008 Narsarsuaq – Kobenhaven; popoldanski let na Dansko; okoli polnoči prišla do hostla v Kobenhavnu, kjer sva prespala

17.8.2008 Kobenhaven – Dunaj – Graz – Maribor; zjutraj s kolesi na ogled Kobenhavna; popoldne leti domov; pozno zvečer prišla domov

Tudi na tem mestu bi se najlepše zahvalila vsem, ki so nama kakorkoli pomagali pri izvedbi najine zadnje odprave "Grenlandija 2008", ti so sledeči: starši Rojs in Grmovšek, BRojs, ELWE & Co., Komisija za alpinizem pri PZS, MontBell USA in T.E.R.R.A. MSG - Mammut.

just GrmO

2011-02-09
Triglav, impressive winter ascent

Luka Krajnc and Andrej Grmovsek carried out hard winter ascent up the North Face of Triglav (2864m) Sanjski Joža (VI/V,M7+, 1050m).
2010-09-20
How was it in Canada? WILD!

On the expedition to the Cirque of the Unclimbables Tanja and Andrej were fascinated by the sheer wilderness of Canadian North. They went trough real wilderness adventure with lot of good climbing, to much bush hiking and not enough scenic paddling!
2010-07-20
Via Sandro Pertini and Via Cattedrale

Luka Krajnc and Andrej Grmovšek finsihed short visit to the Dolomites with the first free ascent of Via Sandro Pertini, Cima Grande (7c, 250m) and free ascent of the magnificent Via Cattedrale (8a+ or 8a, 650m, 850m long), Marmolada.
2010-01-26
Perfect winter climbing conditions in Slovenian Alps

This winter brings almost unreal conditions to most of the Slovenian alpine walls and an increasing number of Slovenian alpinists found real climbing treasures in the hills!
2009-10-01
Are we afraid of sharks?

Famous and still unclimbed Meru Sharks Fin had turned away jet another climbing team. Beginners lessons for “old experts?” Silvo, Marko and Andrej.
2009-06-18
When everything goes well!

Andrej fight to the end ... and at the end did a one-day free ascent of route Donnafugata, 8a, 750m, Torre Trieste.
2009-05-29
Perfect Morocco

The expedition to Morocco was really great. We were enraptured with its diversity and hospitability of the local people. And especially with unbelievably amounts of reddish walls, one of the best limestone climbing cliffs we know!
2009-03-31
NO winter SIESTA

Amazing busy winter season for Andrej and Marko with some really good and well done routes around Alps like Illuminati and No Siesta! Great climbers on great routes and they don't have any siesta!

2008-09-07
Climbing in South Greenland

Really great climbing expedition, on which we found excelent rock, great weather, many long routes, good friends, beautiful nature and perfect timing.

2008-02-08
Free Mix Lines above Chamonix

Good winter season above Chamonix during which Andrej and Marko were looking for good and chalenging mix routes.

Show all news
Oblikovanje in izvedba: Branko Ivanek, 2005  © [grmoclimb.net] Tanja & Andrej Grmovšek, 2005 - 2024